Poznaj Najważniejsze Składniki Odżywcze Obowiązujące W Rybach

Prasóweczki

Poznaj Najważniejsze Składniki Odżywcze Obecne W Rybach Świeże ryby – często te szerokie i morskie (łosoś, śledź, makrela), ale te hodowlane (pstrąg, karp) – obfitują w witaminy, mikroelementy i inne składniki odżywcze. Które spośród nich karmić i dlaczego? Poznaj powody, dla których warto urozmaicić jadłospis, dostarczając do niego ryby morskie i słodkowodne.

Poznaj Najważniejsze Składniki Odżywcze Obecne W Rybach

Spożycie ryb w Polsce – mimo coraz popularniejszej otwartości na różne smaki, a i będącej świadomości zdrowego odżywiania – jest stale małe. Statystyczny Polak spożywa ok. 13 kg ryb rocznie, podczas gdy Japończyk blisko pięć razy więcej. Dietetycy zalecają, aby jeść ryby nawet 2-3 razy w tygodniu – ze względu na ich zaleta wartościową i prozdrowotną. Jakie składniki można wyszukać w rybach?

Kwasy omega-3
W rybach morskich to są m.in. nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Sprawianie tych kontaktów na układ pomocny istnieje nie do przecenienia: począwszy od dobrego wpływu na działanie rozwoju układu nerwowego, poprzez łagodzenie stanów zapalnych, przeciwdziałanie miażdżycy i zakrzepom, aż po regulowanie poziomu cholesterolu i trójglicerydów we natury. Coraz częściej stosuje się kwasy omega-3 z życiem antydepresyjnym, i nawet z profilaktyką nowotworów.

Mikro- i makroelementy
W rybach znajdziemy m.in.:

fosfor (bierze udział w tokach regeneracyjnych),
selen (ma życie antyoksydacyjne i przechowuje komórki przed działaniem wolnych rodników),
jod (wspomaga prawidłowe funkcjonowanie tarczycy),
fluor (dba o stan kośćca i wzmacnia zęby).
I w mięsie ryb to są witaminy: A, E i C. Tworzy ono oraz bogate źródło witaminy D, jaka stanowi wyjątkowo obowiązująca w utrzymaniu homeostazy organizmu, pyta o jego siłę i jest kontakt z prawdziwą funkcją układu hormonalnego.

Potrzebne białka i aminokwasy
Mięso ryb dzieli się wysoką ilością białka i lizyny, cysteiny i metioniny, czyli aminokwasów niezbędnych ludzkiemu organizmowi, i przez niego niewytwarzanych. Cechują się wysoką strawnością także są przyswajane w około 90%. Stanowi wtedy zbawienny nacisk na pełen stan odżywienia organizmu – i przy tym określa budowę mięśni, produkcję kolagenu, poprawia koncentrację.

zobacz również Poznaj najważniejsze składniki odżywcze obecne w rybach

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments